این تو بمیری از اون تو بمیری‌ها نیست

فشاری که از غرب داره به ایران وارد میشه این دفعه دیگه مثل گذشته نیست. به نظر میاد که عوض کردن رژیم در دستور کار قرار داره. از همه طرف دارن فشار رو زیاد می‌کنن: هم تحریم رو بیشتر کردن، هم چیزهایی رو تحریم می‌کنن که عملا جلوی بقیه رو هم میگیره: بانک مرکزی که پول فروش نفت بهش داده میشد مورد تحریم داره قرار میگیره. سیستم سویفت که بیشتر بانکها از طریق اون با هم پول رد و بدل می‌کنن داره ایران رو میندازه بیرون. کشورهای حوزه خلیج فارس هم دارن به این تحریمها میپیوندن.

ایران چیزی حدود ۹۰% از بودجه اش پول نفت هست. اون بسته بشه خیلی‌ زود میفتن. خلاصه به نظر میاد که ایندفعه دیگه کار از شوخی‌ گذشته و حسابی‌ دارن حلقه رو دور ج.ا. تنگ می‌کنن. اون آقایون هم هارت و پورت می‌کنن و ۴ تا موشک و تانک و زیر دریائی نشون میدن. آدم نمی‌دونه به رجز خونیهاشون بخنده یا گریه کنه که اگر جنگ بشه چه قدر ایرانی‌ کشته بشه.

 

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

2 پاسخ برای این تو بمیری از اون تو بمیری‌ها نیست

  1. هرمز :گفت

    اوضاع اقتصادی در داخل ایران در شرایط بسیار بدی است. (البته هنوز به مانند شرایط دوران جنگ نشده) در یک سال گذشته تورم دست کم 100 درصد بوده است. یعنی به طور میانگین قیمت هر جنسی دو برابر شده.
    اما صرف نظر از شرایط اقتصادی هیچ مورد غیر عادی دیگری که نشان از ناپایداری حکومت داشته باشد دیده نمی شود. فقط همان دعواهای زرگری درون گروهی و بحران آفرینیهای جهانی که همیشه وجود داشته است. غرب هم فقط از این آب گل آلود ماهی می گیرد و شیر ملت ایران را می دوشد. مثلا خود همین شرکتهای غربی تجهزات فیلتراسیون و شنود و ردگیری به ج.ا. می فروشند. که واقعا برای من قابل درک نیست. چرا باید در غرب چنین افراد یا شرکت هایی پیدا شوند. یعنی واقعا خطر جمهوری اسلامی و اسلام را درک نمی کنند؟! چرا از تاریخ درس نمی گیرند؟ مگر تمدن های بزرگ مثل همین ایران چندین بار به وسیله قبایل وحشی و به سادگی و با خیانت یک عده قلیل نابود نشده. متاسفانه چندان از طرز فکر مردم در غرب خبر ندارم. نمی دانم آیا از خطر اسلام مطلع هستند؟ چه تدبیری اندیشیده اند که تاریخ دوباره تکرار نشود. احساس می کنم فقط به فکر منافع کوتاه مدت خود هستند. دوست دارم نباشد روزی که همین اسلام یکبار دیگر بشر به دوران غار نشینی باز گرداند.

    • bozmajje :گفت

      ۳-۲ تا نکته جالب رو مطرح کردی که من اینجا مختصر نظرم رو مینویسم. در عین حال قصد هم دارم ۳-۲ تا مقاله در مورد غرب و سودجویی از ایران بنویسم که تا ۴-۳ روز دیگه اولیش میاد بیرون.

      ببین عزیز، اینجا (غرب، اروپاا، آمریکا) هیچ دولتی هیچ وقت نمیاد جلوی سودجویی یک شرکت خصوصی رو بگیره. همه میدونن که تو پاکستان و هند از بچه‌ها کار میکشن. همه میدونن که در چین کارگرها برده وار کار می‌کنن. همه میدونن که بیشتر کشت کاکائو در آفریقا توسط برده‌ها هست. برده! در سال ۲۰۱۲ مسیحی‌. اینجا دولت غربی میگه: بعله این بد هست اما این مساله باید توسط دولت اون کشورها حل بشه و نه شرکتهای ما. شما نگاه کنی‌ خودشون قوانینی دارن که اجازه هیچ کدوم از این چیزهایی که بالا گفتم رو در خاک کشور خودشون نمیده. حسابی‌ هم پاش واستادن. خوب حالا اون دولت احمق پاکستان جلوی بیگاری از بچه‌ها رو نمی‌گیره که دیگه دولت سوئد مسئولش نیست. ببین، اینجا احساسات و داد و ستد رو قاطی‌ نمیکنن. این چیزی هست که ما تو ایران داریم. هنوز هم که هنوزه دلمون ممکنه برای بچه گدا بسوزه و پول بهش بدیم اما فکرمون نمی‌رسه که بابا این مسئولیت دولت هست که بچه گدایی نباید تو خیابون ولو باشه.
      تازه شما فکرش رو بکن ببین این غربیها چه ضربه‌ای خوردن؟ سالها به مجاهدین افغانی کمک کردن که بر ضدّ روشا بجنگن. سود هم بردن. بعد اون مار برگشت دست خودشون رو گاز گرفت. اما چی‌ شد؟ کشورهای اسلامی هنوز که هنوزه بد باختن و غربیها روز به روز دارن جلوتر می‌رن. بعضی‌ وقت‌ها فکر که می‌کنم میبینم این پدر سوخته‌ها جوری دارن دنیا رو میچرخونن که همیشه آخر بازی برنده هستند. مثلا خمینی آمد و شاه رفت. بعد از ۳۰ سال کی‌ صدمه دید؟ بازنده اصلی‌ ایران هست. یا ویتنامیها که آمریکاییها رو بیرون زدن. الان دست به دامنشون هستند که بیان اونجا سرمایه گذاری کنن.

      سیاست، اونهم در عرضه جهانی‌ واقعا پیچیده هست و گرگ نباشی‌ ببعی میشی‌.

بیان دیدگاه