از جلوگیری از فحاشی و اغشاش گری تا دیکتاتوری

یکی‌ از نکات جالبی‌ که در حین وبگردیهام بهش برخورد کرده‌ام تعداد زیادی سایت هست که حتا مخالفترین نظرات بازدید کننده‌ها رو هم اجازه چاپ میدن. در حقیقت میتونم بگم که به ندرت شده در سایتی نظری بذارم و به روز نشه. این به نظر من واقعا یک گام مهمی‌ به جلو برای همه ما هست.

در عین حال، در بسیاری از سایتها هم می‌بینم که بحث روی اینکه آیا صاحب بلاگ اجازه برسی‌ نظر رو داره یا نه میشه. بیشتر کاربرها مخالف هر گونه بررسی هستن و میخوان که بلاگ آزاد باشه که هر کسی‌ با خیال راحت بتونه هر چی‌ میخواد بنویسه. من، مثل همیشه، در اقلیت هستم: به نظر من باید که یک بررسی روی نوشته‌ها باشه. این البته به  هیچ وجه به معنای اعمال سانسور یا چاپ نکردن نظرات مخالف نیست. برسی‌ از نظر من برای جلوگیری از چاپ اراجیف، بحثهای خارج از موضوع، و خیلی‌ وقتها کلمات رکیک هست. من شخصاً به هیچ وجه به آزادی کامل و بی‌ قید و بند اعتقاد ندارم. بر عکس، من معتقدم هر جامعه یی، چه واقعی‌ چه مجازی، باید یک سری قوانینی داشته باشه و همگی موظف به رعایت این قوانین باید باشن. این البته به هیچ وجه به این معنی‌ نیست که این قوانین نمیتونن عوض بشن. در عین حال، حد اقل در دنیای مجازی، کسی‌ مجبور به «زندگی‌» در زیر قوانینی که بهش اعتقاد نداره نیست و میتونه بلاگی رو که دوست نداره رو تحریم کنه.

در اصل من معتقدم علت پیشرفت جوامع غربی نه وجود آزادی مطلق بلکه رعایت کامل قانون برای همه هست. در عین حالی‌ که قوانین موجود به همه حق آزادی بیان رو میدن، در ضمن یک سری خطوط قرمز هم میزارن که اگر ازشون رد بشی‌ سر و کارت با قوه قضائیّه می‌فته.

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

